Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)
Zgodnie z przepisem prawa jest obowiązek od dnia 1 lipca 2021 r. aby składać deklaracje dotyczące źródeł ciepła wykorzystywanych w budynkach. Obowiązek ten dotyczy właścicieli domów i zarządcy budynków. Informacje o zainstalowanym źródle ogrzewania należy przekazać do gmin (w omawianym przypadku – Urząd Gminy Warlubie) i wpisywać do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Za niewywiązanie się z tego obowiązku może grozić, mandat a nawet grzywna do 5 tys. złotych.
W rejestrze będą gromadzone informacje o źródłach ciepła w budynkach w całej Polsce. Znajdą się tam budynki mieszkalne, usługowe oraz budynki użyteczności publicznej z nominalną mocą źródła spalania paliw w budynku do 1 MW.
Katalog urządzeń, które muszą być wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków obejmuje: piece, kominki, kuchnie węglowe, kotły, grzejniki gazowe, pompy ciepła, instalacje fotowoltaiczne czy ogrzewanie elektryczne.
Rejestr został uruchomiony z dniem 1 lipca br. Na mocy ustawy przekazanie informacji jest obowiązkowe.
Deklarację można złożyć drogą: elektroniczną lub na piśmie, na co właściciele i zarządcy budynków mają czas do 12 miesięcy tj. do 30 czerwca 2022 roku.
Szczegóły projektu, w tym dokumenty do pobrania oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się w linku: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Właściciel lub zarządca budynku będzie mógł wysłać deklarację przez internet, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mają możliwość złożenia jej w formie papierowej. Przepis dotyczy budynków mieszkalnych oraz niemieszkalnych w całej Polsce. Przepisy zakładają 12-miesięczny termin na złożenie deklaracji CEEB dla budynków już istniejących – licząc od 1 lipca oraz 14-dniowy dla nowo powstałych.
Nie mając dostępu do internetu albo nie posiadając profilu zaufanego, podpisu elektronicznego lub e-dowodu,
deklaracje można złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Warlubie (pokój nr 18) bądź wysyłając listem na adres:
Urząd gminy Warlubie
ul. Dworcowa 15
86-160 Warlubie
Opublikowano: 05 sierpnia 2021 13:29
Kategoria: Aktualności
Załączniki:
Wyświetleń: 548